Με σημαντικά θέματα στην ημερήσια διάταξη συνεδρίασε η Δημοτική Επιτροπή Σητείας στην οποία προήδρευσε ο Αντιπρόεδρος Γιάννης Αναγνωστάκης λόγω απουσίας του Δημάρχου Γιώργου Ζερβάκη.
Ένα θέμα αφορούσε τον πολυετή προγραμματισμό προσλήψεων ανθρώπινου δυναμικού, περιόδου 2025-2028. Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία.
Στο πλαίσιο σχετικής εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών, σύμφωνα με την εισήγηση, προβλέπεται για τους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού και τους εποπτευόμενους φορείς αυτών η σύνταξη χωριστού πολυετούς σχεδίου, το οποίο υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου.
Με τη σειρά της το υποβάλλει -όπως και τα υπόλοιπα Υπουργεία- στη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Ανθρωπίνου Δυναμικού του Υπουργείου Εσωτερικών. Στα επικαιροποιημένα τετραετή σχέδια προγραμματισμού ανθρωπίνων πόρων περιλαμβάνεται για κάθε έτος της επόμενης τετραετίας: οι εκτιμήσεις των αποχωρήσεων προσωπικού, το σύνολο των υφιστάμενων και των εκτιμώμενων κενών θέσεων προσωπικού, οι στρατηγικές προτεραιότητες του φορέα για την διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του, οι εκτιμώμενες ανάγκες σε προσωπικό ανά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα κι οι τρόποι κάλυψης αυτών, μέσω μετατάξεων ή προσλήψεων σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.Σύμφωνα με την σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου, το σύνολο των εκτιμώμενων αναγκών για πρόσληψη κάθε έτους, δηλαδή το σύνολο των θέσεων προς κάλυψη μέσω προσλήψεων που δηλώνει ο φορέας για το έτος, πρέπει να είναι μικρότερο ή ίσο με το άθροισμα των εκτιμώμενων (αυτοδίκαιων) αποχωρήσεων του προσωπικού όλων των κατηγοριών εκπαίδευσης που έχουν καταχωρηθεί στα βασικά στοιχεία του σχεδίου το έτος αυτό.
Στο πλαίσιο της εισήγησης της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου Σητείας, επισημαίνεται ότι για την κατάρτιση του πολυετούς προγραμματισμού προσλήψεων του Δήμου, πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν αφ’ ενός ο βαθμός στελέχωσης του κάθε κλάδου /ειδικότητας και υπηρεσίας, με την προσθήκη στις ήδη υπάρχουσες κενές θέσεις, αυτών που προβλέπονται ότι θα προκύψουν επιπλέον ανά έτος, ανά κλάδο, λόγω αυτοδίκαιων αποχωρήσεων κι αφ’ ετέρου το γεγονός ότι θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στους κλάδους που θα λάβουν το κύριο βάρος υλοποίησης των στρατηγικών προτεραιοτήτων της δημοτικής αρχής και εκτέλεσης εμβληματικών έργων και δράσεων της περιόδου. «Σε κάθε περίπτωση είναι γνωστά τα ήδη τεράστια χρόνια προβλήματα υποστελέχωσης κρίσιμων υπηρεσιών του Δήμου και σε ειδικότητες που θεωρούνται βασικές για τη λειτουργία τους», υπογραμμίζεται.
Αναφορικά με τις στρατηγικές προτεραιότητες, οι προτεινόμενες ενέργειες ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου μέσω μετατάξεων ή μέσω προσλήψεων θα πρέπει να προσφέρουν στην υλοποίηση των παρακάτω στρατηγικών στόχων: Ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της επιχειρηματικότητας, με άξονες τον τουρισμό, τον πολιτισμό, και τα τοπικά προϊόντα, Διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής με βάση τις αρχές της ισότητας, της πρόνοιας, της κοινωνικής αλληλεγγύης, Προστασία, ανάδειξη και ορθολογική διαχείριση του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της περιοχής του Δήμου, Βέλτιστη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων εργαλείων, τεχνικών και μέσων από το Δήμο Σητείας για την εφαρμογή του αναπτυξιακού του ρόλου, σε συνθήκες οικονομικής ύφεσης. Επίσης θα απαιτηθεί να συμβάλουν στην εκτέλεση τουλάχιστον των παρακάτω εμβληματικών έργων περιόδου: Έργα -μελέτες για το Γεωπάρκο, Έργα οδοποιίας, Αρδευτικά έργα, Κτηριακά έργα (Νέο Δημαρχείο, Αστεροσχολείο, Δημοτικό Ωδείο), συντήρηση Δημοτικών Κτιρίων, Πολεοδομικές μελέτες ΓΠΣ-ΣΧΟΑΠ, έκδοση οικοδομικών αδειών, Διοικητική ανασυγκρότηση.
Κατόπιν τούτων στα σχέδια πολυετούς προγραμματισμού 2025-2028 του Δήμου, προβλέπονται συνολικές εκτιμώμενες αυτοδίκαιες αποχωρήσεις προσωπικού για το 2025 δεκαοχτώ, για το 2026 δύο, για το 2027 καμία, για το 2028 τέσσερις. Οι υφιστάμενες κενές θέσεις αναλυτικά κατά έτος και κλάδο αφορούν το 2025 οκτώ, το 2026 καμία όπως και το 2027 και το 2028 έξι. Αφορούν μόνιμες θέσεις. Οι εκτιμώμενες αποχωρήσεις για το 2025 είναι δεκατρείς, για το 2026 μία, για το 2027 καμία και για το 2028 δύο. Οι ανάγκες μετάταξης για το 2025 είναι δύο, για το 2026 μία, για το 2027 καμία, για το 2028 μία. Οι ανάγκες πρόσληψης για το 2025 είναι δώδεκα, για το 2026 καμία, για το 2027 καμία, για το 2028 μία. Η τεκμηρίωση σε όλα τα παραπάνω αφορά αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης.
Υποστελέχωση
Όπως τόνισε αρχικά ο κ. Αναγωστάκης, «η μη πρόσληψη προσωπικού οδηγεί το Δήμο σε χειρότερη κατάσταση λόγω των μετατάξεων, χωρίς να καλύπτονται οι θέσεις που έχει ανάγκη ο Δήμος και οι υπηρεσίες του. Η υποστελέχωση δηλαδή συνεχίζεται και χειροτερεύει με τις μετατάξεις».
Ο κ. Συμεωνίδης έκανε λόγο για ένα «καλά διαμορφωμένο στενό κορσέ», στον οποίο πρέπει να κινηθούν οι δήμοι, χωρίς καν να σημαίνει ότι, όσα αιτηθούν μπορούν και να γίνουν. «Είναι απαράδεκτο μέτρο να θεωρείται αποχώρηση στους ΟΤΑ μόνο η συνταξιοδότηση κι όχι άλλου τύπου αποχωρήσεις. Και πέραν του ένα προς ένα αντικατάσταση ή του λιγότερο ένα προς ένα… Η κυβέρνηση συνεχίζει αυτή την υποστελέχωση που μοιραία οδηγεί σε εμπορευματοποίηση υπηρεσιών του Δήμου, ιδιωτικοποίηση τομέων, τμημάτων, υπηρεσιών και χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων.
Είναι πολύ σοβαρά ζητήματα γιατί μιλάμε για εργαζόμενους που θα μπορούσαν να καλύπτουν ανάγκες που έχει ο κόσμος. Άρα εκ των πραγμάτων η πρόταση της δημοτικής αρχής είναι μίζερη. Σκεφτείτε όμως αν οι δημοτικές αρχές σε όλη τη χώρα κατέθεταν με βάση τις ανάγκες τους τις προτάσεις τους κι ας έπαιρνε το Υπουργείο το βάρος της απόφασης να απορρίψει πεντακόσιες προτάσεις των Δήμων. Δεν υπάρχει διάθεση για διεκδίκηση κι αυτό είναι πολύ σοβαρό ζήτημα.
Ένα άλλο πολύ σοβαρό, κι αυτό είναι ευθύνη της δημοτικής αρχής πέρα από το κεντρικό πολιτικό που το αποδέχεται ως πλαίσιο, είναι ότι στις στρατηγικές προτεραιότητες που βάζει, υπάρχουν σοβαρά ζητήματα όπως στην ιεράρχηση των εμβληματικών έργων, όπου απουσιάζουν η σχολική στέγη. Άρα τίθεται και το ζήτημα της ιεράρχησης της δημοτικής αρχής».
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Ανατολή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου