Ένα γεωπάρκο από τη Λάστρο ως τη Ζάκρο
Γράφει: Γιώργος Αλεβίζος – Πρόεδρος Μικρασιατών Ποντίων και Αρμενίων Σητείας
Για τον ΒΟΑΚ , λοιπόν, ο Υπουργός Υποδομών και Δικτύων αναφορικά με το τμήμα Αγ.Νικόλαος – Σητεία – Ζάκρος γνωμοδότησε να μείνει ως έχει.Όπως τον είχε χαράξει η χούντα του ’67.Για νάχουνε να λένε οι υποστηρικτές της. Ο νυν αρμόδιος Υπουργός πασοκογένης που «συρίζεσαι» , (κατά το εμήδισεν για τους Έλληνες που προσεχώρησαν στο Περσικό στρατόπεδο εναντίον των Ελλήνων),όπως και αρκετοί άλλοι δευτεροκλασάτοι του Κινήματος, προφανώς είναι εκτός κρητικής οδικής πραγματικότητας. Φτιάχνεις ένα λιμάνι και δημιουργείται κίνηση. Φτιάχνεις ένα αεροδρόμιο και δημιουργείται τουριστική κίνηση. Φτιάχνεις (βελτιώνεις) ένα δρόμο και αυξάνεις την κίνηση, τα διόδια που προσδοκούν οι του ΣΔΙΤ.Σίγουρη πελατεία η κεντροδυτική Κρήτη που θα προστρέχει ακόμη και για μονοήμερες εξορμήσεις στο ανατολικό άκρο.
Η βελτίωση του ανατολικού ΒΟΑΚ θα ενισχύσει τη μέσω λιμένα Σητείας φόρτωση φορτηγών αυτοκινήτων με κατεύθυνση από και προς Δωδεκάνησα Κάσο-Κάρπαθο-Ρόδο, με ανάλογη μείωση του κόστους μεταφοράς επωφελεία των ακριτών νησιωτών κατοίκων της Ε.Ε.
Με παράλληλη αύξηση του γεωργικού εισοδήματος στις περιοχές Λασιθίου Ιεράπετρας Σητείας αφού τα Δωδεκάνησα εν μέρει βυζαίνουν από Ανατ.Κρήτη και όχι μόνον.Είναι καλή και πολυποίκιλη αγορά.
Το ελαφρυντικό για τον Υπουργό Υποδομών και Δικτύων είναι ότι για την ολοκλήρωση του ανατολικού ΒΟΑΚ ίσως απαιτηθούν δεκάδες χρόνια, αν κρίνουμε από το χρονοδιάγραμμα της «Γέφυρας Χαμεζίου», οπότε ποιος ζει και ποιος πεθαίνει για …να κόψει κορδέλες. Νάναι καλά.
Εμείς οι του ευλογημένου τόπου κατοικούντες, την ανάγκην ευκαιρίαν ποιούντες, ας αναδείξουμε τα θετικά του υπάρχοντος δικτύου από «Λάστρο έως Ζάκρο». (Για τους μαρκετίστες προτιμητέα τα δισύλλαβα λογότυπα, με «ρ» στη μέση που είναι ευκολοπρόφερτα από τους ξένους):
· Αναλογικά έχουμε λιγότερα ανθρώπινα ατυχήματα συγκριτικά με τον κεντροδυτικό ΒΟΑΚ κυρίως λόγω υπερταχύτητας. Αδόκιμη, μη ανθρωπιστική η σύγκριση. Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα.
· Σχεδόν καθόλη τη διαδρομή από τη μία πλευρά βλέπεις θάλασσα από την άλλη πρασινίζοντες λόφους.
· Τη μέρα, διασχίζοντας κάθετα το οδόστρωμα, ίσως συναντήσεις απομακρυσμένη από το χωριό γάτα.Με τη γλώσσα έξω σαύρα.Κατατρομαγμένη με φακό χρώμα ζουρίδα.Είτε μικρόσωμο καλοσυντεκνάρι κουβαλώντας στο στόμα υπερμεγέθη ποντικό. Οδηγώντας τη νύχτα, ζαλισμένος από τα φώτα λαγός, ίσως πεταχτεί μπροστά.Μη τον κυνηγήσεις.Έχουν μείνει τόσο λίγοι.
· Κατά το μήκος της διαδρομής τον χειμώνα σε κάποια των σημείων κυριαρχεί η μυρωδιά του σκίνου, του βρεγμένου εδάφους.Την άνοιξη προς αρχές καλοκαιριού κυριαρχούν ανθισμένες πικροδάφνες.
Στο μεσοδιάστημα τα βουρλώδη ανθισμένα κίτρινα σιτάρια ομορφαίνουν τις άδικες ακρογραμμένες.
· Το καλοκαίρι ανάλογα της ζέστης μυρίζουν τα πρασινοκίτρινα ημίξερα θαμνοειδή.Αν είναι ελαφρύ το μελτέμι μυρίζεις και θάλασσα, ανάλογα με την ώρα που οδηγείς.
· Οι στροφές, (μετά τη λειτουργία της Γέφυρας Χαμεζίου θα μειωθούν αρκετά), ενδεχομένως και κάποιες λακκούβες αναγκάζουν σε χαμηλής ταχύτητας οδήγηση.Εκτός από τον οδηγό, τονίζουμε εκτός από τον οδηγό, οι συνεπιβάτες έχουν τη δυνατότητα απόλαυσης μιας εντός γεωπάρκου διαδρομής.
· Στα δεξιά-αριστερά του οδικού δικτύου στα εφαπτόμενα χωριά οι οδηγοί με τη παρέα τους έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν απομεινάρια παραδοσιακού καφενείου.
Η διαδρομή από Λάστρο ως Ζάκρο θα λειτουργεί ως προναός για το Γεωπάρκο Σητείας από τα λίγα της Ελλάδας.
Μερικοί ίσως μας ειρωνευτούν.Στην εποχή της ταχύτητας του FAST.Fast food, fast music, fast truck (που είναι;), εσύ μας λες για κολιτσάφρες και καλοσυντεκνάρια; Έλεος. Όχι φίλοι μου, «…δυστυχισμένε μου λαέ καλέ κι αγαπήμενε πάντα ευκολόπιστε και πάντα προδομένε (Δ.Σολωμός), εμείς την ανάγκην φιλοτιμίαν ποιούμενοι απλώς διαφημίζουμε την διεύρυνση του Γεωπάρκου Σητείας από τη «Λάστρο ως τη Ζάκρο» σε πείσμα αυτών που ακόμη μας συμπεριφέρονται ως χωρο…βλήτων και αποβλήτων.Κι ας πρόσφερε πάντοτε η περιοχή μας το μεγαλύτερο μερίδιο στο δημοκρατικό έλλειμμα.
Γιώργος Αλεβίζος
Γράφει: Γιώργος Αλεβίζος – Πρόεδρος Μικρασιατών Ποντίων και Αρμενίων Σητείας
Για τον ΒΟΑΚ , λοιπόν, ο Υπουργός Υποδομών και Δικτύων αναφορικά με το τμήμα Αγ.Νικόλαος – Σητεία – Ζάκρος γνωμοδότησε να μείνει ως έχει.Όπως τον είχε χαράξει η χούντα του ’67.Για νάχουνε να λένε οι υποστηρικτές της. Ο νυν αρμόδιος Υπουργός πασοκογένης που «συρίζεσαι» , (κατά το εμήδισεν για τους Έλληνες που προσεχώρησαν στο Περσικό στρατόπεδο εναντίον των Ελλήνων),όπως και αρκετοί άλλοι δευτεροκλασάτοι του Κινήματος, προφανώς είναι εκτός κρητικής οδικής πραγματικότητας. Φτιάχνεις ένα λιμάνι και δημιουργείται κίνηση. Φτιάχνεις ένα αεροδρόμιο και δημιουργείται τουριστική κίνηση. Φτιάχνεις (βελτιώνεις) ένα δρόμο και αυξάνεις την κίνηση, τα διόδια που προσδοκούν οι του ΣΔΙΤ.Σίγουρη πελατεία η κεντροδυτική Κρήτη που θα προστρέχει ακόμη και για μονοήμερες εξορμήσεις στο ανατολικό άκρο.
Η βελτίωση του ανατολικού ΒΟΑΚ θα ενισχύσει τη μέσω λιμένα Σητείας φόρτωση φορτηγών αυτοκινήτων με κατεύθυνση από και προς Δωδεκάνησα Κάσο-Κάρπαθο-Ρόδο, με ανάλογη μείωση του κόστους μεταφοράς επωφελεία των ακριτών νησιωτών κατοίκων της Ε.Ε.
Με παράλληλη αύξηση του γεωργικού εισοδήματος στις περιοχές Λασιθίου Ιεράπετρας Σητείας αφού τα Δωδεκάνησα εν μέρει βυζαίνουν από Ανατ.Κρήτη και όχι μόνον.Είναι καλή και πολυποίκιλη αγορά.
Το ελαφρυντικό για τον Υπουργό Υποδομών και Δικτύων είναι ότι για την ολοκλήρωση του ανατολικού ΒΟΑΚ ίσως απαιτηθούν δεκάδες χρόνια, αν κρίνουμε από το χρονοδιάγραμμα της «Γέφυρας Χαμεζίου», οπότε ποιος ζει και ποιος πεθαίνει για …να κόψει κορδέλες. Νάναι καλά.
Εμείς οι του ευλογημένου τόπου κατοικούντες, την ανάγκην ευκαιρίαν ποιούντες, ας αναδείξουμε τα θετικά του υπάρχοντος δικτύου από «Λάστρο έως Ζάκρο». (Για τους μαρκετίστες προτιμητέα τα δισύλλαβα λογότυπα, με «ρ» στη μέση που είναι ευκολοπρόφερτα από τους ξένους):
· Αναλογικά έχουμε λιγότερα ανθρώπινα ατυχήματα συγκριτικά με τον κεντροδυτικό ΒΟΑΚ κυρίως λόγω υπερταχύτητας. Αδόκιμη, μη ανθρωπιστική η σύγκριση. Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα.
· Σχεδόν καθόλη τη διαδρομή από τη μία πλευρά βλέπεις θάλασσα από την άλλη πρασινίζοντες λόφους.
· Τη μέρα, διασχίζοντας κάθετα το οδόστρωμα, ίσως συναντήσεις απομακρυσμένη από το χωριό γάτα.Με τη γλώσσα έξω σαύρα.Κατατρομαγμένη με φακό χρώμα ζουρίδα.Είτε μικρόσωμο καλοσυντεκνάρι κουβαλώντας στο στόμα υπερμεγέθη ποντικό. Οδηγώντας τη νύχτα, ζαλισμένος από τα φώτα λαγός, ίσως πεταχτεί μπροστά.Μη τον κυνηγήσεις.Έχουν μείνει τόσο λίγοι.
· Κατά το μήκος της διαδρομής τον χειμώνα σε κάποια των σημείων κυριαρχεί η μυρωδιά του σκίνου, του βρεγμένου εδάφους.Την άνοιξη προς αρχές καλοκαιριού κυριαρχούν ανθισμένες πικροδάφνες.
Στο μεσοδιάστημα τα βουρλώδη ανθισμένα κίτρινα σιτάρια ομορφαίνουν τις άδικες ακρογραμμένες.
· Το καλοκαίρι ανάλογα της ζέστης μυρίζουν τα πρασινοκίτρινα ημίξερα θαμνοειδή.Αν είναι ελαφρύ το μελτέμι μυρίζεις και θάλασσα, ανάλογα με την ώρα που οδηγείς.
· Οι στροφές, (μετά τη λειτουργία της Γέφυρας Χαμεζίου θα μειωθούν αρκετά), ενδεχομένως και κάποιες λακκούβες αναγκάζουν σε χαμηλής ταχύτητας οδήγηση.Εκτός από τον οδηγό, τονίζουμε εκτός από τον οδηγό, οι συνεπιβάτες έχουν τη δυνατότητα απόλαυσης μιας εντός γεωπάρκου διαδρομής.
· Στα δεξιά-αριστερά του οδικού δικτύου στα εφαπτόμενα χωριά οι οδηγοί με τη παρέα τους έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν απομεινάρια παραδοσιακού καφενείου.
Η διαδρομή από Λάστρο ως Ζάκρο θα λειτουργεί ως προναός για το Γεωπάρκο Σητείας από τα λίγα της Ελλάδας.
Μερικοί ίσως μας ειρωνευτούν.Στην εποχή της ταχύτητας του FAST.Fast food, fast music, fast truck (που είναι;), εσύ μας λες για κολιτσάφρες και καλοσυντεκνάρια; Έλεος. Όχι φίλοι μου, «…δυστυχισμένε μου λαέ καλέ κι αγαπήμενε πάντα ευκολόπιστε και πάντα προδομένε (Δ.Σολωμός), εμείς την ανάγκην φιλοτιμίαν ποιούμενοι απλώς διαφημίζουμε την διεύρυνση του Γεωπάρκου Σητείας από τη «Λάστρο ως τη Ζάκρο» σε πείσμα αυτών που ακόμη μας συμπεριφέρονται ως χωρο…βλήτων και αποβλήτων.Κι ας πρόσφερε πάντοτε η περιοχή μας το μεγαλύτερο μερίδιο στο δημοκρατικό έλλειμμα.
Γιώργος Αλεβίζος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου