Η συγχώνευση των ταμείων, με τις αλλεπάλληλες αλλαγές, σε συνδυασμό με την γραφειοκρατία που παρατηρείται στον δημόσιο τομέα, έχουν οδηγήσει σε ελλιπή ενημέρωση των ασφαλισμένων γύρω από το τι ποσό δικαιούνται από το ταμείο τους για τα οπτικά είδη, κάθε πότε και τι δικαιολογητικά χρειάζονται.
Είχα κλείσει προηγούμενη ενημέρωση με την δέσμευση ότι για κάθε αλλαγή στα δεδομένα που ισχύουν θα υπάρξει νέα δημοσίευση. Έχουμε μια μικρή αλλαγή που προσθέτει λίγη ακόμα δυσκολία στην όλη διαδικασία. Ας την δούμε λοιπόν με παράθεση της διαδικασίας από την αρχή:
ΚΑΘΕ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Δικαιούται για γυαλιά, εφάπαξ 100 ευρώ για ΕΝΑ ζευγάρι γυαλιά ( για μακριά ή για κοντά εάν ο ασφαλισμένος είναι άνω των 40 ετών), ΜΙΑ φορά κάθε τέσσερα χρόνια. Έως 12 ετών δικαιούται 100 ευρώ μία φορά κάθε δύο χρόνια.
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι :
1. Αίτηση άμεσα ασφαλισμένου (μπορεί να την προμηθευτεί από το Κ.Ε.Π.)
2. Τιμολόγιο ή απόδειξη αγοράς με πλήρη στοιχεία
3. Ιατρική Γνωμάτευση θεωρημένη από Ελεγκτή Γιατρό
Εδώ στην ιατρική γνωμάτευση έχουμε αλλαγή αφού πλέον από 12/1/2015 αυτή πρέπει να είναι οπωσδήποτε σε ηλεκτρονική μορφή εκτυπωμένη από το site του ΕΟΠΥΥ.
5. Φωτοαντίγραφο βιβλιαρίου ασθενείας με καταχώρηση των οπτικών ειδών
6. Φωτοαντίγραφο βιβλιαρίου τραπέζης του άμεσα ασφαλισμένου
7. Υπεύθυνη Δήλωση για την παραλαβή των γυαλιών και την παρέλευση τετραετίας (μπορεί να την προμηθευτεί από το Κ.Ε.Π.)
8. Προσκόμιση βιβλιαρίου ασθενείας
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ
Εντός 15 ημερών από την ημέρα έκδοσης της συνταγής , ο ασφαλισμένος πρέπει να τη θεωρήσει σε ελεγκτή γιατρό του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Καθώς και στο σημείο καταχώρησης στο βιβλιάριο. ( Στη Σητεία οι ελεγκτές , θεωρούν στο Νοσοκομείο κάθε Τρίτη και Πέμπτη από τις 12:00 έως 14:00 είναι καλύτερα βέβαια για τον κάθε ασφαλισμένο ανάλογα με την περίοδο να ρωτάει πριν πάει για θεώρηση, καθώς η γιατρός που θεωρεί πλέον είναι μόνο μια και σε περίπτωση που έχει άδεια η ρεπό κάποια Τρίτη η Πέμπτη, αυτό δεν ισχύει).
Εντός 30 ημερών από την ημερομηνία έκδοσης της συνταγής πρέπει να κοπεί το τιμολόγιο αγοράς . Η κατάθεση των δικαιολογητικών όταν έχουν τηρηθεί τα παραπάνω μπορεί να γίνει και αργότερα.
Η κατάθεση των δικαιολογητικών, γίνεται στο γραφείο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στον Άγιο Νικόλαο εργάσιμες μέρες και ώρες.
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά μπορεί να τα καταθέσει οποιοσδήποτε με εξουσιοδότηση του ασφαλισμένου, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής από το Κ.Ε.Π.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Μετά την ίδρυση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. είχα κλείσει ένα ενημερωτικό άρθρο μου με την διαπίστωση ότι τα ποσά και οι ημερομηνίες χορήγησης των οπτικών ειδών είναι αρκετά καλύτερες από αυτές που προϋπήρχαν για τα περισσότερα ταμεία του Οργανισμού και θα ήταν πολύ θετικό για τους ασφαλισμένους εάν παρέμεναν σε αυτή την μορφή. Δυστυχώς μέσα σε πολύ λίγους μήνες, οι προϋποθέσεις άλλαξαν και από τα δύο χρόνια η περίοδος που ίσχυε για την αλλαγή των γυαλιών πήγε στα τέσσερα! Επίσης τα δύο ζευγάρια που χρηματοδοτούσε (80 για το μακριά και 60 για το κοντά) έγιναν ένα, για μακριά ή για κοντά με το ποσό των 100 ευρώ.
Δυστυχώς όταν οι παροχές στους ασφαλισμένους δίνονται όχι με βάση τις ανάγκες τους αλλά με βάση ένα συγκεκριμένο και υπερβολικά πιεσμένο προϋπολογισμό, αυτά συμβαίνουν. Μπορεί τα δύο χρόνια να θεωρήθηκαν μικρό χρονικό διάστημα από το υπουργείο, όμως τα τέσσερα είναι υπερβολικό. Μια πιο λογική λύση είναι τα τρία χρόνια για τα οποία εμείς οι οπτικοί αλλά και οι ασφαλισμένοι πρέπει να αγωνιστούμε. Όπως επίσης και η θεσμοθέτηση ενός ποσού για κοντινά γυαλιά για τους άνω των 40 ετών, πράγμα που θα οδηγήσει τους ασφαλισμένους στο να κάνουν τον απαραίτητο σε αυτή την ηλικία έλεγχο, αλλά και να προμηθεύονται γυαλιά ποιότητας και σωστής διόρθωσης από τα οπτικά καταστήματα και όχι να καταφεύγουν σε πρόχειρες έτοιμες λύσεις , οι οποίες δεν έχουν την απαιτούμενη ποιότητα αλλά και την σωστή τους διόρθωση. Ένα ακόμα αρνητικό στην όλη διαδικασία είναι ο υπερβολικός αριθμός δικαιολογητικών που χρειάζεται. Επίσης για τους Σητειακούς ασφαλισμένους, το να πάνε στον Άγιο Νικόλαο για την κατάθεση των δικαιολογητικών είναι χρονοβόρο, τους επιβαρύνει οικονομικά και δυστυχώς πολύ συχνά δρα αποτρεπτικά ώστε να διεκδικήσουν την αποζημίωση που δικαιούνται.
Πρέπει να βρεθεί άμεσα μια λύση ώστε τα δικαιολογητικά να κατατίθενται στην Σητεία και να στέλνονται υπηρεσιακά στον Άγιο Νικόλαο. Ας είναι αυτή η λύση τα Κ.Ε.Π. όπως παλιά.
Θα κλείσω και αυτή την φορά ευχόμενος: Μείωση από τα τέσσερα, στα τρία χρόνια του χρόνου που απαιτείται για τις παροχές οφθαλμικών ειδών.
1 Επαναφορά της οικονομικής αποζημίωσης για κοντινά γυαλιά.
2 Μείωση της γραφειοκρατίας.
3 Να βρεθεί λύση ώστε οι ασφαλισμένοι της Σητείας να μπορούν να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους στην πόλη τους χωρίς ταλαιπωρία.
Για κάθε αλλαγή στα δεδομένα που ισχύουν θα υπάρξει ενημέρωση.
Σφενδουράκης Αργύρης Οπτικός – Οπτομέτρης απόφοιτος της I.R.S.O.O. Ιδιοκτήτης του καταστήματος ΟΠΤΙΚΑ ΑΡΑΘΥΜΟΣ στην Σητεία .
Για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, αναλαμβάνουμε, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, την κατάθεση των δικαιολογητικών στον Άγιο Νικόλαο, για την χορήγηση της οικονομικής αποζημίωσης από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Τηλέφωνα Επικοινωνίας 2843026440 και 6973357549

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου