ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ-ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΙΕΡΑΠΥΤΝΗΣ ΚΑΙ ΣΗΤΕΙΑΣ
ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΠΙ ΤOIΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΟΙΣ † ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΕΛΕΩ ΘΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΙΕΡΑΠΥΤΝΗΣ ΚΑΙ ΣΗΤΕΙΑΣ
ΤΩ ΙΕΡΩ ΚΛΗΡΩ ΚΑΙ ΤΩ ΘΕΟΦΡΟΥΡΗΤΩ ΛΑΩ
ΤΗΣ ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΙΕΡΑΠΥΤΝΗΣ ΚΑΙ ΣΗΤΕΙΑΣ ΧΑΡΙΝ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗΝ ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΕΝ ΒΗΘΛΕΕΜ
ΤΕΧΘΕΝΤΟΣ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ
«Ούτω γαρ ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε τον υιόν αυτού τον μονογενή έδωκεν, ίνα πας ο πιστεύων εις αυτόν μη απόληται, αλλ᾿ έχη ζωήν αιώνιον» (Ιω. 3,16).
Αγαπητοί μου Αδελφοί,
Αξιωνόμαστε και φέτος να εορτάσουμε την κατά σάρκα γέννηση του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού, που αποτελεί το κορυφαίο γεγονός της ανθρώπινης ιστορίας. Το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, ο Υιός και Λόγος του Θεού, «σαρξ εγένετο και εσκήνωσεν εν ημίν» (Ιω. 1,14), προκειμένου ο πεπτωκός στην αμαρτία και τη φθορά άνθρωπος να γίνει κατά χάριν Θεός. Αυτό το γεγονός κυριολεκτικά ανέτρεψε την τάξη της φύσεως. «Νενίκηνται της φύσεως οι όροι», διότι δια της ασπόρου συλλήψεως και δια της θεώσεως της ανθρωπίνης φύσεως του Υιού και Λόγου του Θεού επιτυγχάνεται η θέωση του ανθρώπου, όπως μας εξηγεί ο Μέγας Αθανάσιος.
ΙΕΡΑΠΥΤΝΗΣ ΚΑΙ ΣΗΤΕΙΑΣ
ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΠΙ ΤOIΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΟΙΣ † ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΕΛΕΩ ΘΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΙΕΡΑΠΥΤΝΗΣ ΚΑΙ ΣΗΤΕΙΑΣ
ΤΩ ΙΕΡΩ ΚΛΗΡΩ ΚΑΙ ΤΩ ΘΕΟΦΡΟΥΡΗΤΩ ΛΑΩ
ΤΗΣ ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΙΕΡΑΠΥΤΝΗΣ ΚΑΙ ΣΗΤΕΙΑΣ ΧΑΡΙΝ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗΝ ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΕΝ ΒΗΘΛΕΕΜ
ΤΕΧΘΕΝΤΟΣ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ
«Ούτω γαρ ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε τον υιόν αυτού τον μονογενή έδωκεν, ίνα πας ο πιστεύων εις αυτόν μη απόληται, αλλ᾿ έχη ζωήν αιώνιον» (Ιω. 3,16).
Αγαπητοί μου Αδελφοί,
Αξιωνόμαστε και φέτος να εορτάσουμε την κατά σάρκα γέννηση του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού, που αποτελεί το κορυφαίο γεγονός της ανθρώπινης ιστορίας. Το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, ο Υιός και Λόγος του Θεού, «σαρξ εγένετο και εσκήνωσεν εν ημίν» (Ιω. 1,14), προκειμένου ο πεπτωκός στην αμαρτία και τη φθορά άνθρωπος να γίνει κατά χάριν Θεός. Αυτό το γεγονός κυριολεκτικά ανέτρεψε την τάξη της φύσεως. «Νενίκηνται της φύσεως οι όροι», διότι δια της ασπόρου συλλήψεως και δια της θεώσεως της ανθρωπίνης φύσεως του Υιού και Λόγου του Θεού επιτυγχάνεται η θέωση του ανθρώπου, όπως μας εξηγεί ο Μέγας Αθανάσιος.









