Το Δίκτυο Συνεργασίας Εκπαιδευτικών και το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Σητείας διοργανώνουν το Σάββατο και την Κυριακή 11 και 12 Μαΐου ένα διήμερο εκδηλώσεων για την παιδαγωγική Freinet σε συνεργασία με την Παιδαγωγική Ομάδα Σκασιαρχείο-Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο στην κοινότητα.
Το διήμερο θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του 4ου Δημοτικού Σχολείου Σητείας, με προσκεκλημένες δυο εκπαιδευτικούς- μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας Σκασιαρχείο, τη Στέλλα Μπαδικιάν* και τη Φωτεινή Παπαρήγα**.
Αναλυτικότερα, το πρόγραμμα του διημέρου έχει ως εξής:
Σάββατο 11 Μαΐου 9.30πμ-1μμ:
Κυριακή 12 Μαΐου 9πμ-12μμ:
Παράλληλα εργαστήρια
Η προβολή ταινίας και η συζήτηση είναι ανοιχτές στο κοινό, ενώ για τη συμμετοχή στα εργαστήρια απαιτείται δήλωση συμμετοχής. Όλες οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται δωρεάν.
Στα εργαστήρια μπορούν να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γονείς, καθώς και κοινωνικοί επιστήμονες ή λειτουργοί υγείας. Για όσους/ες το επιθυμούν θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.
Δηλώσεις συμμετοχής για το εργαστήρι στο 2843029620 ή στο sitia@selfhelp.gr μέχρι την Παρασκευή 10 Μαΐου. Καθώς ο αριθμός θέσεων είναι περιορισμένος θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Το διήμερο πραγματοποιείται με τη συνδιοργάνωση του Οργανισμού Ανάπτυξης Σητείας (ΟΑΣ).
* Η Στέλλα Μπαδικιάν είναι καθηγήτρια μαθηματικών στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση και επιστημονική συνεργάτης του ΑΠΘ. Είναι μέλος της επιστημονικής ομάδας του ερευνητικού προγράμματος «Σχολεία Συνεργατικής μάθησης και πρόληψης» που βασίζεται στις αρχές της παιδαγωγικής Φρενέ και του Μίλτου Κουντουρά (2010– 013)και του «Πιλοτικού προγράμματος εκπαίδευσης και εφαρμογής της Παιδαγωγικής Φρενέ στη Δημόσια εκπαίδευση (2017 -2018). Αποτελεί ιδρυτικό μέλος της παιδαγωγικής ομάδας «Σκασιαρχείο. Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας» και είναι ανάμεσα στους εμπνευστές και λειτουργούς του «Δικτύου Συνεργατικών σχολείων με την παιδαγωγική Φρενέ». Έχει εφαρμόσει στις τάξεις της την συνεργατική μάθηση με τις αρχές της Παιδαγωγικής Φρενέ και έχει εμψυχώσει πολλά εργαστήρια σε παιδαγωγικές ημερίδες.
** Η Φωτεινή Παπαρήγα σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Γαλλική και Γερμανική Φιλολογία, καθώς και Μετάφραση-Μεταφρασεολογία (Βασικά πτυχία και Μεταπτυχιακό). Το 2012 ολοκλήρωσε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης το διδακτορικό της με θέμα « Nanos Valaoritis : Unmédiateurd’impacts ». Από το 2002 εργάζεται στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγήτρια Γαλλικών και Γερμανικών. Από το 1994 έως το 2011 υπήρξε μέλος της συντακτικής επιτροπής του λογοτεχνικού περιοδικού «Μανδραγόρας». Ασχολείται με τη διδακτική ξένων γλωσσών, τη μετάφραση, καθώς και με την ανάλυση θεμάτων λογοτεχνίας. Έχει συνεργαστεί με τους εκδοτικούς οίκους: Κέδρος, Σοκόλης, Μανδραγόρας, Γκοβόστης και το 2017 με τον γαλλικό εκδοτικό οίκο LesHommessans Épaules. Τα άρθρα της έχουν δημοσιευθεί στα περιοδικά: Μανδραγόρας, Ποιητική, Θέματα Λογοτεχνίας, Ένεκεν, Poetix, Διακείμενα, Οδός Πανός, Contact+. Από το 2014 είναι μέλος της Παιδαγωγικής ομάδας «Το Σκασιαρχείο – Πειραματικοί Ψηλαφισμοί για ένα Σχολείο της Κοινότητας» και εφαρμόζει τεχνικές Φρενέ στις τάξεις της.
Το Δίκτυο Συνεργασίας Εκπαιδευτικών για Θέματα Πρόληψης της Εξάρτησης και άλλων Ψυχοκοινωνικών προβλημάτων είναι μια προσπάθεια εκπαιδευτικών που έχει βασικό στόχο την αλληλοϋποστήριξη και την αλληλοβοήθεια μεταξύ τους σε θέματα που αφορούν τη σχολική κοινότητα και το ρόλο του εκπαιδευτικού μέσα σε αυτήν, με κοινό όραμα μια πιο ουσιαστική εκπαίδευση. Επιπλέον, στόχος του δικτύου είναι ο σχεδιασμός εκδηλώσεων και δράσεων ανάδειξης εναλλακτικών παραδειγμάτων εκπαίδευσης, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στην πρόληψη των εξαρτήσεων και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων.
Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Σητείας είναι ένα πρόγραμμα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και του Οργανισμού κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ) που λειτουργεί στην πόλη της Σητείας από το 2008. Κεντρικά πεδία δράσης του προγράμματος είναι: α) η υποστήριξη ανθρώπων με προβλήματα εξάρτησης και του περιβάλλοντός του και β) η υλοποίηση δράσεων που στοχεύουν στην πρόληψη των εξαρτήσεων και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων.
Το διήμερο θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του 4ου Δημοτικού Σχολείου Σητείας, με προσκεκλημένες δυο εκπαιδευτικούς- μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας Σκασιαρχείο, τη Στέλλα Μπαδικιάν* και τη Φωτεινή Παπαρήγα**.
Αναλυτικότερα, το πρόγραμμα του διημέρου έχει ως εξής:
Σάββατο 11 Μαΐου 9.30πμ-1μμ:
- Προβολή της ταινίας «Η μάθηση είναι ιερή!: στα πρώτα βήματα μιας τάξης Freinet (2014)» και ανοιχτή συζήτηση.
- Εργαστήρια: «Τί νέα» και «Συμβούλιο τάξης» (εμψυχώτριες: Στέλλα Μπαδικιάν-Φωτεινή Παπαρήγα)
Κυριακή 12 Μαΐου 9πμ-12μμ:
Παράλληλα εργαστήρια
- «Ομάδες στην συνεργατική τάξη» (εμψυχώτρια: Στέλλα Μπαδικιάν)
- «Ελεύθερο κείμενο» (εμψυχώτρια: Φωτεινή Παπαρήγα)
Η προβολή ταινίας και η συζήτηση είναι ανοιχτές στο κοινό, ενώ για τη συμμετοχή στα εργαστήρια απαιτείται δήλωση συμμετοχής. Όλες οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται δωρεάν.
Στα εργαστήρια μπορούν να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γονείς, καθώς και κοινωνικοί επιστήμονες ή λειτουργοί υγείας. Για όσους/ες το επιθυμούν θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.
Δηλώσεις συμμετοχής για το εργαστήρι στο 2843029620 ή στο sitia@selfhelp.gr μέχρι την Παρασκευή 10 Μαΐου. Καθώς ο αριθμός θέσεων είναι περιορισμένος θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Το διήμερο πραγματοποιείται με τη συνδιοργάνωση του Οργανισμού Ανάπτυξης Σητείας (ΟΑΣ).
* Η Στέλλα Μπαδικιάν είναι καθηγήτρια μαθηματικών στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση και επιστημονική συνεργάτης του ΑΠΘ. Είναι μέλος της επιστημονικής ομάδας του ερευνητικού προγράμματος «Σχολεία Συνεργατικής μάθησης και πρόληψης» που βασίζεται στις αρχές της παιδαγωγικής Φρενέ και του Μίλτου Κουντουρά (2010– 013)και του «Πιλοτικού προγράμματος εκπαίδευσης και εφαρμογής της Παιδαγωγικής Φρενέ στη Δημόσια εκπαίδευση (2017 -2018). Αποτελεί ιδρυτικό μέλος της παιδαγωγικής ομάδας «Σκασιαρχείο. Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας» και είναι ανάμεσα στους εμπνευστές και λειτουργούς του «Δικτύου Συνεργατικών σχολείων με την παιδαγωγική Φρενέ». Έχει εφαρμόσει στις τάξεις της την συνεργατική μάθηση με τις αρχές της Παιδαγωγικής Φρενέ και έχει εμψυχώσει πολλά εργαστήρια σε παιδαγωγικές ημερίδες.
** Η Φωτεινή Παπαρήγα σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Γαλλική και Γερμανική Φιλολογία, καθώς και Μετάφραση-Μεταφρασεολογία (Βασικά πτυχία και Μεταπτυχιακό). Το 2012 ολοκλήρωσε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης το διδακτορικό της με θέμα « Nanos Valaoritis : Unmédiateurd’impacts ». Από το 2002 εργάζεται στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγήτρια Γαλλικών και Γερμανικών. Από το 1994 έως το 2011 υπήρξε μέλος της συντακτικής επιτροπής του λογοτεχνικού περιοδικού «Μανδραγόρας». Ασχολείται με τη διδακτική ξένων γλωσσών, τη μετάφραση, καθώς και με την ανάλυση θεμάτων λογοτεχνίας. Έχει συνεργαστεί με τους εκδοτικούς οίκους: Κέδρος, Σοκόλης, Μανδραγόρας, Γκοβόστης και το 2017 με τον γαλλικό εκδοτικό οίκο LesHommessans Épaules. Τα άρθρα της έχουν δημοσιευθεί στα περιοδικά: Μανδραγόρας, Ποιητική, Θέματα Λογοτεχνίας, Ένεκεν, Poetix, Διακείμενα, Οδός Πανός, Contact+. Από το 2014 είναι μέλος της Παιδαγωγικής ομάδας «Το Σκασιαρχείο – Πειραματικοί Ψηλαφισμοί για ένα Σχολείο της Κοινότητας» και εφαρμόζει τεχνικές Φρενέ στις τάξεις της.
Το Δίκτυο Συνεργασίας Εκπαιδευτικών για Θέματα Πρόληψης της Εξάρτησης και άλλων Ψυχοκοινωνικών προβλημάτων είναι μια προσπάθεια εκπαιδευτικών που έχει βασικό στόχο την αλληλοϋποστήριξη και την αλληλοβοήθεια μεταξύ τους σε θέματα που αφορούν τη σχολική κοινότητα και το ρόλο του εκπαιδευτικού μέσα σε αυτήν, με κοινό όραμα μια πιο ουσιαστική εκπαίδευση. Επιπλέον, στόχος του δικτύου είναι ο σχεδιασμός εκδηλώσεων και δράσεων ανάδειξης εναλλακτικών παραδειγμάτων εκπαίδευσης, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στην πρόληψη των εξαρτήσεων και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων.
Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Σητείας είναι ένα πρόγραμμα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και του Οργανισμού κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ) που λειτουργεί στην πόλη της Σητείας από το 2008. Κεντρικά πεδία δράσης του προγράμματος είναι: α) η υποστήριξη ανθρώπων με προβλήματα εξάρτησης και του περιβάλλοντός του και β) η υλοποίηση δράσεων που στοχεύουν στην πρόληψη των εξαρτήσεων και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου