Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Συζητούμε αυτές τις ημέρες, τον τελευταίο μνημονιακό προϋπολογισμό της πιο αναποτελεσματικής, ανεύθυνης και επικίνδυνης κυβέρνησης που γνώρισε ο τόπος από τη μεταπολίτευση έως σήμερα.
Μιας κυβέρνησης που εξαπάτησε τον ελληνικό λαό για να ανέλθει στην εξουσία και που επί τέσσερα χρόνια, αντί να σχίσει τα μνημόνια με ένα νόμο εφαρμόζει αμείλικτα το ένα μετά το άλλο τα μνημόνια, εξαφανίζοντας την μεσαία τάξη και δοκιμάζοντας τις αντοχές του πτωχοποιημένου ελληνικού λαού.
Μιας κυβέρνησης που ακόμη και σήμερα, συνεχίζει να ψεύδεται ασυστόλως ενώπιων του ελληνικού λαού και να στοχοποιεί οποιονδήποτε ορθώνει το ανάστημά του απέναντι στη βούληση των στελεχών της, χαρακτηρίζοντάς τον, ως φασίστα, ακραίο και περιθωριακό.
Και είναι απορίας άξιον φίλες και φίλοι της κυβέρνησης,πως έχετε το θράσος να μιλάτε εσείς.
Εσείς, όπου ανήλθατε στην εξουσία με ακραίες πολιτικές εκδηλώσεις, ύβρεις και συκοφαντίες εναντίον των πολιτικών σας αντιπάλων, υποθάλπετε τους κάθε λογής μπαχαλάκηδες και σφυρίζετε αδιάφορα στις ακρότητες του Ρουβίκωνα.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της κυβέρνησης,
Μετά τα όσα τραγελαφικά συνέβησαν κατά τη διαχείριση των καταστροφικών πυρκαγιών του περασμένου Αυγούστου, με τον τραγικό θάνατο των 100 συμπολιτών μας στο Μάτι, όπου ακόμη δεν έχετε την ευθιξία να αναλάβετε τις ευθύνες σας και να ζητήσετε συγνώμη, πανηγυρίζετεότι τάχαβγάλατε τη χώρα από τα μνημόνια.
Το ερώτημα όμως που κυριαρχεί στους Έλληνες πολίτες είναι, αφού εξήλθε η χώρα από τα μνημόνια γιατί περιμένατε εδώ και μήνες την απόκρυση των χτεσινών τροϊκανών που τώρα έγιναν εταίροι σας, για να σας εγκρίνουν τον προϋπολογισμό;
Γιατί δεν υποστηρίξατε την τροπολογία που κατέθεσε η Νέα Δημοκρατία το καλοκαίρι για τη μη περικοπή των συντάξεων, η οποία έτυχε αποδοχής από την πλειοψηφία της αντιπολίτευσης;
Γιατί το φθινόπωρο το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησής σας έστειλε δύο προϋπολογισμούς στις Βρυξέλλες όπου στον έναν κόβονταν οι συντάξεις και στον άλλο όχι;
Πραγματικά κυρίες και κύριοι των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αναρωτιέμαι, πιστεύετε σοβαρά αυτά που λέτε ή σας έχει πιάσει ταραχή, διότι έρχεται η ώρα που ο ελληνικός λαός θα σας στείλει στα έδρανα της αντιπολίτευσης;
Πανηγυρίζετε για τη μη περικοπή των συντάξεων όταν έχετε προχωρήσει σε 17 περικοπές συντάξεων και έχετε επιβάλλει στον ελληνικό λαό 29 αυξήσεις φόρων;
Όταν σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης του ΟΟΣΑ, τα φορολογικά έσοδα στην Ελλάδα εμφάνισαν την υψηλότερη άνοδο ανάμεσα στις χώρες - μέλη του, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας 2007 – 2017 και διαμορφώθηκαν στο 39,4% του ΑΕΠ όταν το 2007 αντιστοιχούσαν μόλις στο 31,2% του ΑΕΠ;
Όταν σύμφωνα με την ίδια έκθεση οι φόροι επί των εισοδημάτων και κερδών ανήλθαν το 2017 στο 9% του ΑΕΠ, αποτελώντας το 22,8% των συνολικών εσόδων στην Ελλάδα και επίσης, οι φόροι σε αγαθά και υπηρεσίες διαμορφώθηκαν στο 15,4% του ΑΕΠ, αποτελώντας το 39,1% των συνολικών φόρων;
Όταν έχετε επιβάλλει μόνιμα μέτρα λιτότητας 9,5 δισ. ευρώ, έχετε αναλάβει δεσμεύσεις για πρόσθετα φορολογικά μέτρα για το 2019 και το 2020 και πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% έως το 2022;
Όταν έχετε δεσμεύσει την ελληνική οικονομία μέχρι το 2060 και όπως είπε ο κ. Αλαβάνος, ο μέντοράς σας κ. Τσίπρα, όταν έχετε παραδώσει το σύνολο σχεδόν της δημόσιας περιουσίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς στη διαχείριση ενός οργανισμού που ελέγχεται από ξένους;
Όλα αυτά κύριε Τσίπρα καταμαρτυρούν ότι δεν απελευθερώσατε τη χώρα από τα μνημόνια όπως επικαλεστήκατε στη Θεσσαλονίκη, αλλά πως την αλυσοδέσατε και την παραδώσατε για τα επόμενα 100 χρόνια, υποχείριο στην madamMerkel και τους οικονομικούς κομισάριους των Βρυξελλών.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Συζητάμε σήμερα, για έναν προϋπολογισμό που αποτελεί τον οδικό άξονα εφαρμογής του 4ου μνημονίου που επιβλήθηκε στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και δεσμεύει την Ελλάδα για τα επόμενα χρόνια.
Η ελληνική οικονομία σήμερα βρίσκεται υπό καθεστώς ασφυξίας και ο ελληνικός λαός πληρώνει και θα πληρώνει για πολλά χρόνια ακόμη, τις αλόγιστες πολιτικές του κ. Τσίπρα και της παρέας του, όπου έως τώρα μας έχουν κοστίσει 100 δις. Ευρώ.
Προς επίρρωση του ισχυρισμού μου, θα αναφέρω μερικά στοιχείαακόμη για να περιγράψω το τέλμα στο οποίο βρίσκεται σήμερα η ελληνική οικονομία.
Σύμφωνα με την Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας «DoingBusiness 2019» η Ελλάδα καταγράφει νέα επιδείνωση στον πεδίο του επιχειρηματικού της περιβάλλοντος.
Συγκεκριμένα, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά η Ελλάδα υποχωρεί στην παγκόσμια κατάταξη και βρίσκεται στην 72η θέση ανάμεσα σε 190 χώρες, πέντε επίπεδα κάτω από πέρσι όπου βρίσκονταν στην 61η θέση, και έντεκα θέσεις πιο πίσω από εκεί που είχε υποχωρήσει το 2016.
Παρά τα πανηγύρια σας κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης, το τραγικό για την Ελλάδα -όπως αποδεικνύεται από αυτή την έκθεση- είναι ότι η Ελλάδα έχει χειρότερο επιχειρηματικό περιβάλλον από χώρες όπως η Ουκρανία (71η), το Βιετνάμ (69η), το Περού (68η), η Αλβανία (63η) και τα Σκόπια όπου βρίσκονται στη 10η θέση.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον παγκόσμιο Δείκτη Ανταγωνιστικότητας 2018 του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (World Economic Forum - WEF), η Ελλάδα κατέχει την 57η θέση παγκοσμίως μεταξύ 140 χωρών, σημειώνοντας πτώση τεσσάρων θέσεων σε σύγκριση με πέρυσι.
Η έκθεση αυτή υποδεικνύει επίσης, ότι η Ελλάδα καταγράφει χαμηλές επιδόσεις στην καινοτομία, το χρηματοπιστωτικό σύστημα, τους θεσμούς, την αγορά εργασίας, τις αγορές προϊόντων και τη δυναμική των επιχειρήσεων.
Επιπρόσθετα και σε αυτήν έκθεση, πάνω από την Ελλάδα και συγκεκριμένα στις θέσεις 50-56, βρίσκονται χώρες όπως το Μπαχρέιν, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Ουρουγουάη, το Κουβέιτ, η Κόστα Ρίκα και οι Φιλιππίνες. Η Κύπρος βέβαια, κατέχει την 44η θέση.
Θα αναφέρω επίσης κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι όπως επισημαίνει το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (World Economic Forum - WEF),η ελληνική οικονομία κατέχει την τελευταία θέση ανάμεσα στις 29 αναπτυγμένες οικονομίες του κόσμου σύμφωνα με τον Δείκτη Δίκαιης Ανάπτυξης (Inclusive Development Index).
Η εν λόγω έρευνα καταγράφειτα ποιοτικά στοιχείατης ανάπτυξης σε κάθε χώρα και προκύπτουν από την κατάταξη της κάθε χώρας σε έναν αριθμό επιμέρους δεικτών, που αφορούν τομείς όπως η ανάπτυξη, οι κοινωνικές ανισότητες και η Δικαιοσύνη μεταξύ των γενεών.
Σύμφωνα με την έρευνα, η Ελλάδα θα πρέπει να θέσει ως πρώτη προτεραιότητα «τη μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού της συστήματος»προκειμένου να επιτύχει τη μείωση των αποκλίσεων μεταξύ φοιτητών από διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα και κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα.
Παρ΄ όλα αυτά, λόγω του ότι οι σημερινοί κυβερνώντες κυριαρχούνται από παλαιοκομμονιστικές ιδεοληψίες, στην Ελλάδα το κυρίαρχο θέμα μας είναι το άσυλο στα Πανεπιστήμια και το εάν είναι νόμιμη ή όχι η παραβατική δράση του Ρουβίκωνα στο κτίριο της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ.
Την ίδια στιγμή βέβαια, η Ελλάδα παραμένει η μοναδική χώρα στην οποία δεν επιτρέπεται η ίδρυση μη κρατικών - μη κερδοσκοπικών και ιδιωτικών Πανεπιστημίων τη στιγμή που επιτρέπεται, ακόμη και στην Κούβα και τη Βόρειο Κορέα.
Υπό το ίδιο πρίσμα, η έκθεση του Δείκτη Δίκαιης Ανάπτυξης επισημαίνει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να αντιμετωπίσει τα υψηλά επίπεδα διαφθοράς και γραφειοκρατίας που εμποδίζουν τη δημιουργία και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και να παρέχει κίνητρα στις επιχειρήσεις για να δημιουργήσουν καλύτερες και νέες θέσεις εργασίας και να συμβάλλουν στην αύξηση των εσόδων του κράτους.
Τέλος κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Θα αναφερθώ στα στοιχεία που δημοσίευσε την προηγούμενη εβδομάδα η Eurostast και τα οποία, βάζουν ταφόπλακα και στον τελευταίο μύθο της αριστεράς και των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, για το κοινωνικό κράτος.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι τσέπες των Ελλήνων έχουν στεγνώσει, και ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 3η κατηγορία της Ευρωζώνης σε όρους κατανάλωσης, αλλά και του κατά κεφαλήν ΑΕΠ.
Ειδικότερα, η κατά κεφαλήν κατανάλωσηστην Ελλάδα υποχώρησε από το 79% του κοινοτικού όρου το 2015, στο 77% το 2016 και στο 75% το 2017, αναδεικνύοντας την οικονομική στενότητα των Ελλήνων καταναλωτών και τον εξαναγκασμό τους στην αγορά των απολύτως απαραίτητων αγαθών.
Ανάλογα είναι τα στοιχεία της ίδιας έκθεσης και για το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας, που λίγο πριν από το ξέσπασμα της κρίσης, βρισκόταν στο 93% του κοινοτικού μέσου όρου. Το 2015 ο δείκτης βρισκόταν στο 69% του μέσου όρου της Ε.Ε., το 2016 υποχώρησε στο 68% και το 2017 στο 67%, απέχοντας έτσι 33 θέσεις από το μέσο όρο της Ε.Ε., και 36 θέσεις από το μέσο όρο της Ευρωζώνης.
Αξιολογώντας τα ανωτέρω δεδομένα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κατανοεί και ο πιο αδαής στα οικονομικά, ότι η ελληνική οικονομία δεν κινείται στη σωστή κατεύθυνση και πως το αναπτυξιακό μέλλον της χώρας είναι θολό.
Η ελληνική οικονομία, παρά τα αλλεπάλληλα μνημόνια και τα σκληρά μέτρα λιτότητας που έχουν εφαρμοστεί, παραμένει μη ανταγωνιστική και ελκυστική για τους ξένους επενδυτές.
Με λογικές και πρακτικές ΣΥΡΙΖΑ όμως, ποιος σοβαρός επενδυτής θα τολμήσει να ρισκάρει και να επενδύσει στην Ελλάδα;
Όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία των ερευνών, για να προσελκυστούν μεγάλες επενδύσεις που θα δώσουν ώθηση στην ελληνική οικονομία προσφέροντας πόρους και σίγουρες νέες θέσεις εργασίας, απαιτείται η μείωση της γραφειοκρατίας και η διαμόρφωση ενός σταθερού θεσμικού και φορολογικού πλαισίου.
Με λογικές ΣΥΡΙΖΑ όπου ποινικοποιούνται επενδύσεις σαν αυτή της «Ελληνικός Χρυσός», και δημιουργούνται κάθε λογής προσκόμματα για να μην υλοποιηθεί η επένδυση στο Ελληνικό προοπτική δεν υπάρχει.
Για παράδειγμα, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ προτιμάτε να μένετε κωλυμμένοι στις ιδεοληψίες σας, και να μην επιτρέπετε να υλοποιηθεί μία επένδυση που θα προσφέρει 70.000 νέες θέσεις εργασίας στο Λεκανοπέδιο.
Και μη τολμήσει να μου ισχυριστεί κανείς, το παιδαριώδες επιχείρημα που ακούω από πολλούς συναδέλφους μου στο ΣΥΡΙΖΑ.
Ότι δηλαδή, η ανεργία έχει πέσει στο 21,7% φέτος.
Γιατί όταν έχεις φορτώσει το δημόσιο με μετακλητούς, έχεις δημιουργήσει σκλαβοπάζαρα νέων εργαζομένων που εργάζονται ανασφάλιστοι και πληρώνονται για τέσσερις ώρες, ενώ εργάζονται 12 ώρες και παράλληλα, δημιουργείς επιδοματικού τύπου νέες θέσεις εργασίας ευέλικτου χαρακτήρα, αυτό αποτελεί εμπαιγμό για τους εργαζόμενους.
Και εδώ είναι η διαφορά μας κυρίες και κύριοι των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Εσείς φορολογείτε ότι κινείτε και θέτετε σε ομηρία χιλιάδες εργαζομένων προσφέροντάς τους επιδόματα, ενώ εμείς στη Νέα Δημοκρατία φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε πολλές, νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίες.
Για να γίνει πραγματικότητα αυτό το όραμα κυρίες και κύριοι, θα πρέπει να γίνει πράξη η τεκμηριωμένη και κοστολογημένη μεταρρυθμιστική πρόταση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη.
1) Πρέπει να μειωθούν οι φόροι. Στο πλαίσιο αυτό, στόχευσή μας είναι η μείωση του συντελεστή στα κέρδη επιχειρήσεων από 29% σε 20% και η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% εντός δύο ετών. Επίσης, η φορολόγηση στα μερίσματα, θα περιοριστεί αμέσως από το 15% στο 5%.
2) Πρέπει να επανιδρυθεί το κράτος. Με τη σημερινή δυσκίνητη και κοστοβόρα δημόσια διοίκηση δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να υπάρξει ανάπτυξη και να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.
3) Πρέπει να ενισχυθεί η ρευστότητα της ελληνικής οικονομίας. Με άδεια ταμεία στις τράπεζες, ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου που ξεπερνούν τα 3 δισ. Ευρώ και τη γάγγραινα των κόκκινων δανείων, δεν γυρίζει ο τροχός.
Φτάνοντας προς το κλείσιμο της ομιλίας μου κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θέλω να σταθώ σε μια αποστροφή της προχτεσινής ομιλίας του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη.
Συγκεκριμένα, ο κ. Τσίπρας ανέφερε:
«Καταρράκωσαν την αξιοπρέπεια και την περηφάνια των Ελλήνων. Εμείς την ανακτήσαμε. Μετέτρεψαν την Ελλάδα σε ουραγό των διεθνών εξελίξεων. Εμείς την αναδεικνύουμε σε ηγέτιδα δύναμη στα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Μεσόγειο».
Κύριε Τσίπρα, τα πιστεύετε αυτά που λέτε ή μήπως βρίσκεστε υπό την επήρεια κάποιας λοβοτομής;
Επειδή μάλλον έχετε υποστεί απώλεια μνήμης, θα πρέπει να σας θυμίσω ότι, στο τέλος του 2014χάρις τη σοβαρή και υπεύθυνη πολιτική της κυβέρνησής μας και του τότε πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, η ύφεση είχε αρχίσει να αποκλιμακώνεται και είχαν εμφανιστεί τα πρώτα θετικά σημάδιαστην ελληνική οικονομία.
Για πρώτη φορά,μετά την έναρξη της κρίσης είχαν καταγραφεί σημαντικά πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 0,4% του ΑΕΠ,μικρή αύξηση του ΑΕΠ και σταδιακή αποκλιμάκωση της ανεργίας από το 28% στο 25% χωρίς να κυριαρχεί η μερική απασχόληση όπως σήμερα.
Να σας θυμίσω, ότι παραλάβατε το ΑΕΠ της χώρας στα 178,6 δις και το 2015 το ρίξατε στα 177,2 δις και το 2016 στα 176,4 δις.
Επίσης, να σας θυμίσω ότι οι σημερινοί εταίροι σας, είχαν πει ότι στα τέλη του 2014 το ελληνικό χρέος βρίσκονταν σε τροχιά βιωσιμότητας.
Ειδικότερα, το 2015 παραλάβατε χρέος 317 δις ευρώ που αναλογούσε στο 177,1% του ΑΕΠ, ενώ για το 2018 το χρέος θα ανέλθει στα 343 δις ευρώ που αντιστοιχεί στο 182,0% του ΑΕΠ.
Δηλαδή παρά τα τέσσερα χρόνια ληστρικής φορολογίας που επιβάλατε στον ελληνικό λαό, επιβαρύνατε του πολίτες με επιπλέον 26 δις ευρώ.
Μετά από την αποκατάσταση της αλήθειας, συνεχίζετε ακόμη κύριε πρωθυπουργέ να υποστηρίζετε ότι ανακτήσατε την αξιοπρέπεια και την περηφάνια των Ελλήνων;
Σε σχέση με τα όσα υποστηρίξατε σχετικά με την ανάδειξη της Ελλάδαςσε ηγέτιδα δύναμη στα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Μεσόγειο, μάλλον το αντίθετο ισχύει.
Το βέβαιο είναι ότι εσείς, τη μετατρέψατε σε ουραγό των διεθνών εξελίξεων.
Περί του λόγου το αληθές, ο ελληνικός λαός δεν ξεχνά, ότι μετατρέψατε σε ξέφραγο αμπέλι την Ελλάδα στο μεταναστευτικό-προσφυγικό ζήτημα και επίσης, ότι πετύχατε να απομονωθεί η Ελλάδα από τις χώρες του Βίζεγραντ, και να μετατραπεί σε αποθήκη ψυχών.
Ο ελληνικός λαός δεν ξεχνά επίσης,τη στάση της Τουρκίας και του φίλου σας κ. Ερντογάν που του κάνετε τα χατίρια στη Θράκη.
Να σας θυμίσω ότι περάσατε τροπολογία στο ελληνικό κοινοβούλιο για να ικανοποιήσετε το αίτημα του κ. Ερντογάν για την υποχρεωτική παύση και συνταξιοδότηση των μουφτήδων Ξάνθης και Κομοτηνής, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την εκλογή τους.
Να σας θυμίσω επίσης, ότι επιτρέψατε στον κ. Ερντογάν να έρθει σε ελληνικό έδαφος και να αμφισβητήσει την Συνθήκη της Λωζάνης και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.
Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε επίσης, το ευχαριστώ που σας έχει επιφυλάξει για όλα αυτά ο κ. Ερντογάν.
Η σύλληψη των δύο Ελλήνων στρατιωτικών και το σίριαλ που ακολούθησε έως την απελευθέρωσή τους, η αύξηση της Τουρκικής επιθετικότητας στο Αιγαίο και την Κύπρο με τις συνεχείς τουρκικές απειλές και παραβιάσεις του εναέριου και θαλάσσιου εθνικού χώρου, δεν αναδεικνύουν την Ελλάδα σε ηγέτιδα δύναμη στα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Μεσόγειο κ. Τσίπρα.
Τέλος, να μιλήσουμε για το ξεπούλημα της Μακεδονίας;
Κύριε Τσίπρα, οι Σκοπιανοί μπήκαν σε μια διαπραγμάτευση χωρίς καμία διαπραγματευτική ισχύ και σας τα πήραν όλα.
Σας πήραν το εισιτήριο για την ένταξη της χώρας τους στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ και επίσης, τους εκχωρήσατε «μακεδονική» γλώσσα και «μακεδονική» εθνότητα.
Είσαστε υπερήφανοι γι’ αυτό;
Είσαστε υπερήφανος που ο Βουλευτής Κοζάνης του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γιώργος Ντζιμάνης παραδέχεται αβίαστα, ότι οι Σκοπιανοί μιλούν τη μακεδονική γλώσσα;
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Θα μπορούσα να πω πολλά ακόμη για τα επιτεύγματα των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που μετέτρεψαν την Ελλάδα σε ουραγό των διεθνών εξελίξεων, αλλά ο χρόνος είναι αμείλικτος και με πιέζει.
Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να πω ότι ο μνημονιακόςΠροϋπολογισμός του 2019, συνεχίζει να είναι σε λάθος κατεύθυνση.
Προβλέπει πρόσθετους φόρους και δεν εξασφαλίζει την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.
Οι παροχές που ευαγγελίζεται ο κ. Τσίπρας είναι ψίχουλα μπροστά στα εισοδήματα που έχουν χάσει οι Έλληνες πολίτες όλα αυτά τα χρόνια..
Επίσης, τα οικονομικά του μεγέθη για να επαληθευτούν στηρίζονται σε αβέβαιες προβλέψεις.
Για τους λόγους αυτούς κυρίες και κύριοι, θα καταψηφίσω τον προϋπολογισμό.
Συζητούμε αυτές τις ημέρες, τον τελευταίο μνημονιακό προϋπολογισμό της πιο αναποτελεσματικής, ανεύθυνης και επικίνδυνης κυβέρνησης που γνώρισε ο τόπος από τη μεταπολίτευση έως σήμερα.
Μιας κυβέρνησης που εξαπάτησε τον ελληνικό λαό για να ανέλθει στην εξουσία και που επί τέσσερα χρόνια, αντί να σχίσει τα μνημόνια με ένα νόμο εφαρμόζει αμείλικτα το ένα μετά το άλλο τα μνημόνια, εξαφανίζοντας την μεσαία τάξη και δοκιμάζοντας τις αντοχές του πτωχοποιημένου ελληνικού λαού.
Μιας κυβέρνησης που ακόμη και σήμερα, συνεχίζει να ψεύδεται ασυστόλως ενώπιων του ελληνικού λαού και να στοχοποιεί οποιονδήποτε ορθώνει το ανάστημά του απέναντι στη βούληση των στελεχών της, χαρακτηρίζοντάς τον, ως φασίστα, ακραίο και περιθωριακό.
Και είναι απορίας άξιον φίλες και φίλοι της κυβέρνησης,πως έχετε το θράσος να μιλάτε εσείς.
Εσείς, όπου ανήλθατε στην εξουσία με ακραίες πολιτικές εκδηλώσεις, ύβρεις και συκοφαντίες εναντίον των πολιτικών σας αντιπάλων, υποθάλπετε τους κάθε λογής μπαχαλάκηδες και σφυρίζετε αδιάφορα στις ακρότητες του Ρουβίκωνα.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της κυβέρνησης,
Μετά τα όσα τραγελαφικά συνέβησαν κατά τη διαχείριση των καταστροφικών πυρκαγιών του περασμένου Αυγούστου, με τον τραγικό θάνατο των 100 συμπολιτών μας στο Μάτι, όπου ακόμη δεν έχετε την ευθιξία να αναλάβετε τις ευθύνες σας και να ζητήσετε συγνώμη, πανηγυρίζετεότι τάχαβγάλατε τη χώρα από τα μνημόνια.
Το ερώτημα όμως που κυριαρχεί στους Έλληνες πολίτες είναι, αφού εξήλθε η χώρα από τα μνημόνια γιατί περιμένατε εδώ και μήνες την απόκρυση των χτεσινών τροϊκανών που τώρα έγιναν εταίροι σας, για να σας εγκρίνουν τον προϋπολογισμό;
Γιατί δεν υποστηρίξατε την τροπολογία που κατέθεσε η Νέα Δημοκρατία το καλοκαίρι για τη μη περικοπή των συντάξεων, η οποία έτυχε αποδοχής από την πλειοψηφία της αντιπολίτευσης;
Γιατί το φθινόπωρο το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησής σας έστειλε δύο προϋπολογισμούς στις Βρυξέλλες όπου στον έναν κόβονταν οι συντάξεις και στον άλλο όχι;
Πραγματικά κυρίες και κύριοι των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αναρωτιέμαι, πιστεύετε σοβαρά αυτά που λέτε ή σας έχει πιάσει ταραχή, διότι έρχεται η ώρα που ο ελληνικός λαός θα σας στείλει στα έδρανα της αντιπολίτευσης;
Πανηγυρίζετε για τη μη περικοπή των συντάξεων όταν έχετε προχωρήσει σε 17 περικοπές συντάξεων και έχετε επιβάλλει στον ελληνικό λαό 29 αυξήσεις φόρων;
Όταν σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης του ΟΟΣΑ, τα φορολογικά έσοδα στην Ελλάδα εμφάνισαν την υψηλότερη άνοδο ανάμεσα στις χώρες - μέλη του, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας 2007 – 2017 και διαμορφώθηκαν στο 39,4% του ΑΕΠ όταν το 2007 αντιστοιχούσαν μόλις στο 31,2% του ΑΕΠ;
Όταν σύμφωνα με την ίδια έκθεση οι φόροι επί των εισοδημάτων και κερδών ανήλθαν το 2017 στο 9% του ΑΕΠ, αποτελώντας το 22,8% των συνολικών εσόδων στην Ελλάδα και επίσης, οι φόροι σε αγαθά και υπηρεσίες διαμορφώθηκαν στο 15,4% του ΑΕΠ, αποτελώντας το 39,1% των συνολικών φόρων;
Όταν έχετε επιβάλλει μόνιμα μέτρα λιτότητας 9,5 δισ. ευρώ, έχετε αναλάβει δεσμεύσεις για πρόσθετα φορολογικά μέτρα για το 2019 και το 2020 και πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% έως το 2022;
Όταν έχετε δεσμεύσει την ελληνική οικονομία μέχρι το 2060 και όπως είπε ο κ. Αλαβάνος, ο μέντοράς σας κ. Τσίπρα, όταν έχετε παραδώσει το σύνολο σχεδόν της δημόσιας περιουσίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς στη διαχείριση ενός οργανισμού που ελέγχεται από ξένους;
Όλα αυτά κύριε Τσίπρα καταμαρτυρούν ότι δεν απελευθερώσατε τη χώρα από τα μνημόνια όπως επικαλεστήκατε στη Θεσσαλονίκη, αλλά πως την αλυσοδέσατε και την παραδώσατε για τα επόμενα 100 χρόνια, υποχείριο στην madamMerkel και τους οικονομικούς κομισάριους των Βρυξελλών.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Συζητάμε σήμερα, για έναν προϋπολογισμό που αποτελεί τον οδικό άξονα εφαρμογής του 4ου μνημονίου που επιβλήθηκε στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και δεσμεύει την Ελλάδα για τα επόμενα χρόνια.
Η ελληνική οικονομία σήμερα βρίσκεται υπό καθεστώς ασφυξίας και ο ελληνικός λαός πληρώνει και θα πληρώνει για πολλά χρόνια ακόμη, τις αλόγιστες πολιτικές του κ. Τσίπρα και της παρέας του, όπου έως τώρα μας έχουν κοστίσει 100 δις. Ευρώ.
Προς επίρρωση του ισχυρισμού μου, θα αναφέρω μερικά στοιχείαακόμη για να περιγράψω το τέλμα στο οποίο βρίσκεται σήμερα η ελληνική οικονομία.
Σύμφωνα με την Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας «DoingBusiness 2019» η Ελλάδα καταγράφει νέα επιδείνωση στον πεδίο του επιχειρηματικού της περιβάλλοντος.
Συγκεκριμένα, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά η Ελλάδα υποχωρεί στην παγκόσμια κατάταξη και βρίσκεται στην 72η θέση ανάμεσα σε 190 χώρες, πέντε επίπεδα κάτω από πέρσι όπου βρίσκονταν στην 61η θέση, και έντεκα θέσεις πιο πίσω από εκεί που είχε υποχωρήσει το 2016.
Παρά τα πανηγύρια σας κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης, το τραγικό για την Ελλάδα -όπως αποδεικνύεται από αυτή την έκθεση- είναι ότι η Ελλάδα έχει χειρότερο επιχειρηματικό περιβάλλον από χώρες όπως η Ουκρανία (71η), το Βιετνάμ (69η), το Περού (68η), η Αλβανία (63η) και τα Σκόπια όπου βρίσκονται στη 10η θέση.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον παγκόσμιο Δείκτη Ανταγωνιστικότητας 2018 του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (World Economic Forum - WEF), η Ελλάδα κατέχει την 57η θέση παγκοσμίως μεταξύ 140 χωρών, σημειώνοντας πτώση τεσσάρων θέσεων σε σύγκριση με πέρυσι.
Η έκθεση αυτή υποδεικνύει επίσης, ότι η Ελλάδα καταγράφει χαμηλές επιδόσεις στην καινοτομία, το χρηματοπιστωτικό σύστημα, τους θεσμούς, την αγορά εργασίας, τις αγορές προϊόντων και τη δυναμική των επιχειρήσεων.
Επιπρόσθετα και σε αυτήν έκθεση, πάνω από την Ελλάδα και συγκεκριμένα στις θέσεις 50-56, βρίσκονται χώρες όπως το Μπαχρέιν, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Ουρουγουάη, το Κουβέιτ, η Κόστα Ρίκα και οι Φιλιππίνες. Η Κύπρος βέβαια, κατέχει την 44η θέση.
Θα αναφέρω επίσης κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι όπως επισημαίνει το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (World Economic Forum - WEF),η ελληνική οικονομία κατέχει την τελευταία θέση ανάμεσα στις 29 αναπτυγμένες οικονομίες του κόσμου σύμφωνα με τον Δείκτη Δίκαιης Ανάπτυξης (Inclusive Development Index).
Η εν λόγω έρευνα καταγράφειτα ποιοτικά στοιχείατης ανάπτυξης σε κάθε χώρα και προκύπτουν από την κατάταξη της κάθε χώρας σε έναν αριθμό επιμέρους δεικτών, που αφορούν τομείς όπως η ανάπτυξη, οι κοινωνικές ανισότητες και η Δικαιοσύνη μεταξύ των γενεών.
Σύμφωνα με την έρευνα, η Ελλάδα θα πρέπει να θέσει ως πρώτη προτεραιότητα «τη μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού της συστήματος»προκειμένου να επιτύχει τη μείωση των αποκλίσεων μεταξύ φοιτητών από διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα και κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα.
Παρ΄ όλα αυτά, λόγω του ότι οι σημερινοί κυβερνώντες κυριαρχούνται από παλαιοκομμονιστικές ιδεοληψίες, στην Ελλάδα το κυρίαρχο θέμα μας είναι το άσυλο στα Πανεπιστήμια και το εάν είναι νόμιμη ή όχι η παραβατική δράση του Ρουβίκωνα στο κτίριο της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ.
Την ίδια στιγμή βέβαια, η Ελλάδα παραμένει η μοναδική χώρα στην οποία δεν επιτρέπεται η ίδρυση μη κρατικών - μη κερδοσκοπικών και ιδιωτικών Πανεπιστημίων τη στιγμή που επιτρέπεται, ακόμη και στην Κούβα και τη Βόρειο Κορέα.
Υπό το ίδιο πρίσμα, η έκθεση του Δείκτη Δίκαιης Ανάπτυξης επισημαίνει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να αντιμετωπίσει τα υψηλά επίπεδα διαφθοράς και γραφειοκρατίας που εμποδίζουν τη δημιουργία και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και να παρέχει κίνητρα στις επιχειρήσεις για να δημιουργήσουν καλύτερες και νέες θέσεις εργασίας και να συμβάλλουν στην αύξηση των εσόδων του κράτους.
Τέλος κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Θα αναφερθώ στα στοιχεία που δημοσίευσε την προηγούμενη εβδομάδα η Eurostast και τα οποία, βάζουν ταφόπλακα και στον τελευταίο μύθο της αριστεράς και των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, για το κοινωνικό κράτος.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι τσέπες των Ελλήνων έχουν στεγνώσει, και ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 3η κατηγορία της Ευρωζώνης σε όρους κατανάλωσης, αλλά και του κατά κεφαλήν ΑΕΠ.
Ειδικότερα, η κατά κεφαλήν κατανάλωσηστην Ελλάδα υποχώρησε από το 79% του κοινοτικού όρου το 2015, στο 77% το 2016 και στο 75% το 2017, αναδεικνύοντας την οικονομική στενότητα των Ελλήνων καταναλωτών και τον εξαναγκασμό τους στην αγορά των απολύτως απαραίτητων αγαθών.
Ανάλογα είναι τα στοιχεία της ίδιας έκθεσης και για το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας, που λίγο πριν από το ξέσπασμα της κρίσης, βρισκόταν στο 93% του κοινοτικού μέσου όρου. Το 2015 ο δείκτης βρισκόταν στο 69% του μέσου όρου της Ε.Ε., το 2016 υποχώρησε στο 68% και το 2017 στο 67%, απέχοντας έτσι 33 θέσεις από το μέσο όρο της Ε.Ε., και 36 θέσεις από το μέσο όρο της Ευρωζώνης.
Αξιολογώντας τα ανωτέρω δεδομένα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κατανοεί και ο πιο αδαής στα οικονομικά, ότι η ελληνική οικονομία δεν κινείται στη σωστή κατεύθυνση και πως το αναπτυξιακό μέλλον της χώρας είναι θολό.
Η ελληνική οικονομία, παρά τα αλλεπάλληλα μνημόνια και τα σκληρά μέτρα λιτότητας που έχουν εφαρμοστεί, παραμένει μη ανταγωνιστική και ελκυστική για τους ξένους επενδυτές.
Με λογικές και πρακτικές ΣΥΡΙΖΑ όμως, ποιος σοβαρός επενδυτής θα τολμήσει να ρισκάρει και να επενδύσει στην Ελλάδα;
Όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία των ερευνών, για να προσελκυστούν μεγάλες επενδύσεις που θα δώσουν ώθηση στην ελληνική οικονομία προσφέροντας πόρους και σίγουρες νέες θέσεις εργασίας, απαιτείται η μείωση της γραφειοκρατίας και η διαμόρφωση ενός σταθερού θεσμικού και φορολογικού πλαισίου.
Με λογικές ΣΥΡΙΖΑ όπου ποινικοποιούνται επενδύσεις σαν αυτή της «Ελληνικός Χρυσός», και δημιουργούνται κάθε λογής προσκόμματα για να μην υλοποιηθεί η επένδυση στο Ελληνικό προοπτική δεν υπάρχει.
Για παράδειγμα, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ προτιμάτε να μένετε κωλυμμένοι στις ιδεοληψίες σας, και να μην επιτρέπετε να υλοποιηθεί μία επένδυση που θα προσφέρει 70.000 νέες θέσεις εργασίας στο Λεκανοπέδιο.
Και μη τολμήσει να μου ισχυριστεί κανείς, το παιδαριώδες επιχείρημα που ακούω από πολλούς συναδέλφους μου στο ΣΥΡΙΖΑ.
Ότι δηλαδή, η ανεργία έχει πέσει στο 21,7% φέτος.
Γιατί όταν έχεις φορτώσει το δημόσιο με μετακλητούς, έχεις δημιουργήσει σκλαβοπάζαρα νέων εργαζομένων που εργάζονται ανασφάλιστοι και πληρώνονται για τέσσερις ώρες, ενώ εργάζονται 12 ώρες και παράλληλα, δημιουργείς επιδοματικού τύπου νέες θέσεις εργασίας ευέλικτου χαρακτήρα, αυτό αποτελεί εμπαιγμό για τους εργαζόμενους.
Και εδώ είναι η διαφορά μας κυρίες και κύριοι των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Εσείς φορολογείτε ότι κινείτε και θέτετε σε ομηρία χιλιάδες εργαζομένων προσφέροντάς τους επιδόματα, ενώ εμείς στη Νέα Δημοκρατία φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε πολλές, νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίες.
Για να γίνει πραγματικότητα αυτό το όραμα κυρίες και κύριοι, θα πρέπει να γίνει πράξη η τεκμηριωμένη και κοστολογημένη μεταρρυθμιστική πρόταση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη.
1) Πρέπει να μειωθούν οι φόροι. Στο πλαίσιο αυτό, στόχευσή μας είναι η μείωση του συντελεστή στα κέρδη επιχειρήσεων από 29% σε 20% και η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% εντός δύο ετών. Επίσης, η φορολόγηση στα μερίσματα, θα περιοριστεί αμέσως από το 15% στο 5%.
2) Πρέπει να επανιδρυθεί το κράτος. Με τη σημερινή δυσκίνητη και κοστοβόρα δημόσια διοίκηση δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να υπάρξει ανάπτυξη και να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.
3) Πρέπει να ενισχυθεί η ρευστότητα της ελληνικής οικονομίας. Με άδεια ταμεία στις τράπεζες, ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου που ξεπερνούν τα 3 δισ. Ευρώ και τη γάγγραινα των κόκκινων δανείων, δεν γυρίζει ο τροχός.
Φτάνοντας προς το κλείσιμο της ομιλίας μου κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θέλω να σταθώ σε μια αποστροφή της προχτεσινής ομιλίας του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη.
Συγκεκριμένα, ο κ. Τσίπρας ανέφερε:
«Καταρράκωσαν την αξιοπρέπεια και την περηφάνια των Ελλήνων. Εμείς την ανακτήσαμε. Μετέτρεψαν την Ελλάδα σε ουραγό των διεθνών εξελίξεων. Εμείς την αναδεικνύουμε σε ηγέτιδα δύναμη στα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Μεσόγειο».
Κύριε Τσίπρα, τα πιστεύετε αυτά που λέτε ή μήπως βρίσκεστε υπό την επήρεια κάποιας λοβοτομής;
Επειδή μάλλον έχετε υποστεί απώλεια μνήμης, θα πρέπει να σας θυμίσω ότι, στο τέλος του 2014χάρις τη σοβαρή και υπεύθυνη πολιτική της κυβέρνησής μας και του τότε πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, η ύφεση είχε αρχίσει να αποκλιμακώνεται και είχαν εμφανιστεί τα πρώτα θετικά σημάδιαστην ελληνική οικονομία.
Για πρώτη φορά,μετά την έναρξη της κρίσης είχαν καταγραφεί σημαντικά πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 0,4% του ΑΕΠ,μικρή αύξηση του ΑΕΠ και σταδιακή αποκλιμάκωση της ανεργίας από το 28% στο 25% χωρίς να κυριαρχεί η μερική απασχόληση όπως σήμερα.
Να σας θυμίσω, ότι παραλάβατε το ΑΕΠ της χώρας στα 178,6 δις και το 2015 το ρίξατε στα 177,2 δις και το 2016 στα 176,4 δις.
Επίσης, να σας θυμίσω ότι οι σημερινοί εταίροι σας, είχαν πει ότι στα τέλη του 2014 το ελληνικό χρέος βρίσκονταν σε τροχιά βιωσιμότητας.
Ειδικότερα, το 2015 παραλάβατε χρέος 317 δις ευρώ που αναλογούσε στο 177,1% του ΑΕΠ, ενώ για το 2018 το χρέος θα ανέλθει στα 343 δις ευρώ που αντιστοιχεί στο 182,0% του ΑΕΠ.
Δηλαδή παρά τα τέσσερα χρόνια ληστρικής φορολογίας που επιβάλατε στον ελληνικό λαό, επιβαρύνατε του πολίτες με επιπλέον 26 δις ευρώ.
Μετά από την αποκατάσταση της αλήθειας, συνεχίζετε ακόμη κύριε πρωθυπουργέ να υποστηρίζετε ότι ανακτήσατε την αξιοπρέπεια και την περηφάνια των Ελλήνων;
Σε σχέση με τα όσα υποστηρίξατε σχετικά με την ανάδειξη της Ελλάδαςσε ηγέτιδα δύναμη στα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Μεσόγειο, μάλλον το αντίθετο ισχύει.
Το βέβαιο είναι ότι εσείς, τη μετατρέψατε σε ουραγό των διεθνών εξελίξεων.
Περί του λόγου το αληθές, ο ελληνικός λαός δεν ξεχνά, ότι μετατρέψατε σε ξέφραγο αμπέλι την Ελλάδα στο μεταναστευτικό-προσφυγικό ζήτημα και επίσης, ότι πετύχατε να απομονωθεί η Ελλάδα από τις χώρες του Βίζεγραντ, και να μετατραπεί σε αποθήκη ψυχών.
Ο ελληνικός λαός δεν ξεχνά επίσης,τη στάση της Τουρκίας και του φίλου σας κ. Ερντογάν που του κάνετε τα χατίρια στη Θράκη.
Να σας θυμίσω ότι περάσατε τροπολογία στο ελληνικό κοινοβούλιο για να ικανοποιήσετε το αίτημα του κ. Ερντογάν για την υποχρεωτική παύση και συνταξιοδότηση των μουφτήδων Ξάνθης και Κομοτηνής, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την εκλογή τους.
Να σας θυμίσω επίσης, ότι επιτρέψατε στον κ. Ερντογάν να έρθει σε ελληνικό έδαφος και να αμφισβητήσει την Συνθήκη της Λωζάνης και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.
Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε επίσης, το ευχαριστώ που σας έχει επιφυλάξει για όλα αυτά ο κ. Ερντογάν.
Η σύλληψη των δύο Ελλήνων στρατιωτικών και το σίριαλ που ακολούθησε έως την απελευθέρωσή τους, η αύξηση της Τουρκικής επιθετικότητας στο Αιγαίο και την Κύπρο με τις συνεχείς τουρκικές απειλές και παραβιάσεις του εναέριου και θαλάσσιου εθνικού χώρου, δεν αναδεικνύουν την Ελλάδα σε ηγέτιδα δύναμη στα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Μεσόγειο κ. Τσίπρα.
Τέλος, να μιλήσουμε για το ξεπούλημα της Μακεδονίας;
Κύριε Τσίπρα, οι Σκοπιανοί μπήκαν σε μια διαπραγμάτευση χωρίς καμία διαπραγματευτική ισχύ και σας τα πήραν όλα.
Σας πήραν το εισιτήριο για την ένταξη της χώρας τους στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ και επίσης, τους εκχωρήσατε «μακεδονική» γλώσσα και «μακεδονική» εθνότητα.
Είσαστε υπερήφανοι γι’ αυτό;
Είσαστε υπερήφανος που ο Βουλευτής Κοζάνης του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γιώργος Ντζιμάνης παραδέχεται αβίαστα, ότι οι Σκοπιανοί μιλούν τη μακεδονική γλώσσα;
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Θα μπορούσα να πω πολλά ακόμη για τα επιτεύγματα των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που μετέτρεψαν την Ελλάδα σε ουραγό των διεθνών εξελίξεων, αλλά ο χρόνος είναι αμείλικτος και με πιέζει.
Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να πω ότι ο μνημονιακόςΠροϋπολογισμός του 2019, συνεχίζει να είναι σε λάθος κατεύθυνση.
Προβλέπει πρόσθετους φόρους και δεν εξασφαλίζει την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.
Οι παροχές που ευαγγελίζεται ο κ. Τσίπρας είναι ψίχουλα μπροστά στα εισοδήματα που έχουν χάσει οι Έλληνες πολίτες όλα αυτά τα χρόνια..
Επίσης, τα οικονομικά του μεγέθη για να επαληθευτούν στηρίζονται σε αβέβαιες προβλέψεις.
Για τους λόγους αυτούς κυρίες και κύριοι, θα καταψηφίσω τον προϋπολογισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου