Τρίτη 26 Ιουνίου 2018

Ξεκινά ο ΒΟΑΚ, με συνολικό σχεδιασμό και χωρίς διόδια για τους κατοίκους.


Ένα ακόμα μεγάλο βήμα για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης έγινε με την δημοσίευση στην εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης των δύο διαγωνισμών. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο Αναπτυξιακό Συνέδριο Κρήτης, ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ενημέρωσε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και την Τοπική Αυτοδιοίκηση για τις διαδικασίες, τα χαρακτηριστικά και το χρονοδιάγραμμα του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου της Κρήτης.Σύμφωνα με την ενημέρωση του κ. Σπίρτζη
1. Το έργο θα έχει χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου (2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ).
2. Θα συνδέει τις 4 πρωτεύουσες των νομών.
3. Δεν θα έχει διόδια για τους κατοίκους της Κρήτης.4. Με την ολοκλήρωση της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού για τα τμήματα Καστέλι Κισσάμου – Χανιά, Άγιος Νικόλαος - Σητεία και τους κάθετους άξονες θα καλύψει τις οδικές ανάγκες του νησιού.

Η κατασκευή του ΒΟΑΚ καθορίζεται από τις δυνατότητες χρηματοδότησης και τους όρους που αυτές θέτουν, καθώς και από την ωριμότητα των μελετών. Οι ψεύτικες υποσχέσεις του παρελθόντος οδήγησαν σε ένα ΒΟΑΚ 50 χιλιομέτρων σε 50 χρόνια, και σε αρκετά πεταμένα δισεκατομμύρια από κακοτεχνίες, καθυστερήσεις και υπερκοστολογήσεις. Σήμερα, αυτοί που κυβερνούσαν τα τελευταία 50 χρόνια κατηγορούν τη Κυβέρνηση ότι δεν υπάρχουν μελέτες και στρατηγικός σχεδιασμός!

Η επιλογή του Υπουργείου για τρεις διαφορετικούς τρόπους υλοποίησης της πρώτης φάσης του έργου υπαγορεύεται τόσο από τις ανάγκες χρηματοδότησης σε σχέση με τους κανονισμούς και τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, όσο και από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε τμήματος και την δυνατότητα εξασφάλισης της συμμετοχής υποψηφίων κατασκευαστών. Θα υλοποιηθούν και τα τρία τμήματα με βάση το δάνειο από την ΕΤΕπ, το ΣΔΙΤ και τα χρήματα που υπάρχουν από το ΕΣΠΑ.

Στόχος της κυβέρνησης, σύμφωνα και με τη δέσμευση του Πρωθυπουργού, είναι η όσο το δυνατόν πιο γρήγορη έναρξη κατασκευής αυτού του τόσο σύνθετου αλλά και τόσο σημαντικού έργου για την Κρήτη. Ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε ένα αυστηρό και ελέγξιμο χρονοδιάγραμμα, με το οποίο ο ΒΟΑΚ μπορεί να προχωρήσει γρήγορα και αξιόπιστα. Η έναρξη κατασκευής προσδιορίστηκε για τον Ιούνιο του 2019 και η ολοκλήρωση το 2023.

Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η δέσμευση του Υπουργού για εξαίρεση των κατοίκων της Κρήτης από τα διόδια, με δημόσιους πόρους, σε αντιστάθμισμα για τη νησιωτικότητα, παρ' όλο που το έργο θα υλοποιηθεί με παραχώρηση.

Τα κατάλοιπα του παλιού πολιτικού συστήματος, που τόσα χρόνια ροκανίζουν τα δημόσια έργα στην Κρήτη, παρά τη διάψευση τους για όλα όσα διαδίδουν τις προηγούμενες εβδομάδες, συνεχίζουν τον κουρνιαχτό, με τη βοήθεια και των ΜΜΕ, προσπαθώντας να διατηρήσουν εκείνο το σύστημα δημόσιων έργων που κράτησε την Κρήτη στις τελευταίες θέσεις από άποψη υποδομών. Την ώρα που εγκρίνεται το μεγαλύτερο έργο υποδομής στην Κρήτη των τελευταίων δεκαετιών, αυτοί μετράνε αυτοκίνητα και καίγονται για την πληρωμή μελετητών. Οι μικροπολιτικές τους σκοπιμότητες δεν μπορούν να κρυφτούν από την κακοφωνία της χορωδίας τους:

Κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν πως πρέπει να προχωρήσουμε με συνολικό σχεδιασμό προς όφελος της Κρήτης και των κατοίκων της και όχι των εργοληπτών.
Με “στεντόρεια φωνή” μας λένε ότι, όπως έκαναν επτά (ναι, 7!) χρόνια να διορθώσουν ένα χιλιόμετρο δρόμο στο Σεληνάρι, έτσι γρήγορα θα κάνουν και τα υπόλοιπα, αλλά δεν θα ζούμε για να φωτογραφηθούμε.
Κλαψουρίζουν για το Λασίθι, ξεχνώντας ότι εκτός από γραμμές στο χάρτη, σχεδιασμένες 30 ή 40 χρόνια πριν, που περνάνε μέσα από σπίτια και ξενοδοχεία, δεν έχουν προετοιμάσει τίποτα.
Αδιαφορούν για την καταστροφή ολόκληρων περιοχών, όπως στο Καλό Χωριό, φτάνει να συνεχίσει να λειτουργεί και να πληρώνεται το σύστημα που τους συντηρεί.
Απέναντι στο χάος που άφησαν σε όλα τα δημόσια έργα στην χώρα, σήμερα τα πιο πολλά έχουν ολοκληρωθεί ή έχουν ξεμπλοκάρει και υλοποιούνται (αυτοκινητόδρομοι της ηπειρωτικής Ελλάδας, μετρό Θεσσαλονίκης, αεροδρόμιο Καστελίου, δρόμος Μεσσαράς κ.α.).

Μια σημαντική μέρα για την Κρήτη, άλλο ένα σημαντικό βήμα στη μεθοδική προσπάθεια της Κυβέρνησης, για να αποκτήσουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, χωρίς διόδια για τους κατοίκους, από το Καστέλι Κισσάμου ως τη Σητεία, που πρέπει να συνοδευτεί και με το ξήλωμα των τελευταίων ερεισμάτων της διαπλοκής.

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΣΥΡΙΖΑ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου